За прогнозами консалтингової компанії gartner, глобальна нестача чіпів і нові тренди на електрифікацію і забезпечення автономності автомобілів змусять 5 з 10 провідних виробників автомобілів зайнятися розробкою власних чіпів. В результаті вони отримають більше контролю над ланцюжками поставок і зможуть більш точно планувати виробництво.

Джерело: axonite / pixabay. Com

За словами віце-президента gartner гаурава гупти (gaurav gupta), в більшості випадків виробники чіпів є для автоконцернів постачальниками третьої і четвертої категорій, як правило не ведуть справи з замовником безпосередньо. В результаті проходить деякий час з того моменту, як вони адаптуються до змін попиту на автомобільному ринку. Така відсутність прозорості в ланцюжку поставок стимулює автовиробників безпосередньо контролювати поставки напівпровідників.

Модель, при якій дизайн чіпів створюється “вдома”, а переговори з виробниками напівпровідників ведуться безпосередньо, неунікальна для автомобільної індустрії і останнім часом все ширше застосовується технологічними компаніями різної спеціалізації. Виробники на кшталт tsmc і samsung надають доступ до сучасних виробничих процесів, а інші вендори забезпечують доступ до інтелектуальної власності, що робить розробку чіпів порівняно простою справою.

Також в gartner пророкують, що до 2025 року середня ціна нових автомобілів перевищить $50 000 в сша і німеччині. На думку gartner, зростання цін на машини призведе до падіння продажів і збільшить ринок запчастин, а також послуг з ремонту — люди будуть намагатися довше зберігати транспорт в робочому стані.

Аналітики компанії прогнозують, що ринок нових автомобілів залишиться на колишньому рівні або на ньому буде спостерігатися спад на тлі зростання цін, а автовиробники будуть просувати нові сервіси і навіть апгрейди обладнання та бортових комп’ютерів для збільшення ресурсу існуючого транспорту.