Кілька успішних інді-розробників висловили претензії до системи оцінок metacritic. Вони стикаються з парадоксом: їхні ігри продаються тиражами в сотні тисяч або навіть мільйони копій, але профільні змі часто ігнорують такі проекти. Через відсутність оцінок маленькі студії в результаті позбавляються деяких фінансових і бізнес-можливостей.

Увагу на проблему звернув каллум андервуд (callum underwood), директор агентства robot teddy. Воно допомагає інді-розробникам випускати свої ігри, знаходити фінансування, а також консультує з інших питань.

у мене виникає когнітивний дисонанс при роботі з грою, у якій 15 тисяч дуже позитивних відгуків в steam і всього дві рецензії від преси. Через те, що у гри немає оцінки на metacritic, ми позбавляємося багатьох можливостей — заявив андервуд.

Як зазначив ігровий експерт саймон карлесс (simon carless), під грою з 15 тисячами відгуків андервуд мав на увазі clone drone in the danger zone. Це екшен з воксельною графікою, розроблений doborog games.

профіль clone drone на metacritic

Директор robot teddy зазначив, що його сильно турбує величезний вплив metacritic на деякі бізнес-процеси в сучасній індустрії.

не знаю, публічна це інформація чи ні, але мене дратує, що без оцінки на metacritic не можна, наприклад, влаштувати розпродаж на певних платформах — зазначив андервуд.

Як приклад він також навів among us, з розробниками якої він працював. Зараз у гри 500 тисяч відгуків в steam, але рецензій від профільної преси – всього дев’ять. При цьому рік тому їх було і зовсім тільки три.

Андервуд підкреслив, що не звинувачує в ситуації, що склалася самі змі. Він лише зазначив, що деяким представникам індустрії пора перестати покладатися на metacritic при прийнятті певних бізнес-рішень і використовувати його як міру успішності гри.

Інші розробники також поділилися своїм досвідом у коментарях до оригінального твіту андервуда.

Вільгельм нюлунд( wilhelm nylund), гейм-дизайнер і ceo інді-студії landfall games, привів у приклад свій головний хіт totally accurate battle simulator. У гри понад 70 тисяч користувальницьких відгуків в steam, 98% з яких позитивні. При цьому у проекту досі немає підсумкової оцінки на metacritic.

Зі схожою проблемою зіткнулася норвезька студія hyper games. Її гра mørkredd вийшла в один день з cyberpunk 2077 і, зрозуміло, була проігнорована більшістю видань. Як зазначив ceo студії аре сунднес( are sundnes), рейтинг на metacritic сформувався тільки через рік. Для контрасту – за цей же час аудиторія mørkredd досягла майже мільйона гравців на всіх платформах, а частка позитивних відгуків в steam дісталася до 90%.

Всі ці ігри об’єднує велика аудиторія реальних користувачів при майже повній відсутності рецензій від професійних критиків. Здавалося б, розробникам можна було б закрити очі на проблему. Однак, як сказав андервуд, числові оцінки на metacritic як і раніше мають велику вагу при укладанні деяких угод або вирішення інших питань.

За словами карлесса, весь ігровий інтернет можна розділити на два умовних міхура:

  • хардкорних геймерів, які звертають увагу на metacritic і хочуть зрозуміти, чи варто витрачати на ігри свої $60. На оцінки також дивляться розробники, оскільки від них може залежати шанс отримання грошового бонусу від видавця;
  • гравців, яким плювати на metacritic – вони люблять інді-проекти і невеликі ігри-сервіси на pc з регулярними оновленнями (сюди ж можна віднести тайтли, за якими записують багато youtube-роликів).

Звідси випливають всі основні проблеми, які пов’язані зі сформованою навколо metacritic системою. Деякі критики відмовляються писати рецензії на тайтли в ранньому доступі та ігри-сервіси, або зовсім ігнорують інді-проекти. Також частина великих видань на кшталт eurogamer і kotaku в принципі відмовилися від системи оцінок.

Через це багато інді-ігор, включаючи комерційно успішні проекти, отримують недостатньо уваги в медіа-полі. Бувають рідкісні винятки на кшталт sable, у якої на metacritic є відразу 45 рецензій від профільних видань. Однак більшість тайтлів не добираються до заповітної позначки в чотири огляду і або ігноруються деякими експертами ринку, або не сприймаються всерйоз.

sable

Карлесс зазначає, що на практиці деякі платформотримачі враховують оцінки metacritic при плануванні рекламних кампаній. Окремі ветерани індустрії також можуть просто не повірити в успіх тайтла, якщо він не буде висвітлюватися в пресі. Тому оцінки все одно важливі для інді-розробників, навіть якщо фактично вони ніяк не впливають на продажі їх проектів.

можливо, варто створити альтернативну одиницю виміру успіху гри. Або, може, всім просто потрібно зрозуміти, що в 2021 році metacritic дуже погано відображає популярність ігор або рівень задоволення, яке користувачі отримують від них — уклав карлесс.