Цієї осені браку шутерів від першої особи не буде, але всі вони цікаві насамперед мультиплеєрними режимами. А для любителів одиночних кампаній (які можна проходити і в кооперативі) є far cry 6 — головний осінній реліз ubisoft в цьому році. Видавництво явно робить велику ставку на шосту частину: головного лиходія грає прекрасний актор джанкарло еспозіто (giancarlo esposito), а в трьох сюжетних доповненнях обіцяють повернути харизматичних негідників з минулих частин серії.

# ближче до кіно

Хоча формула far cry, яку ubisoft використовує вже кілька років поспіль, не зазнала істотних геймплейних змін, сюжетно ця частина серії не зовсім звичайна. Ми вже звикли до божевільних антагоністів, будь то божевільний ваас, екстравагантний пейган або релігійний фанатик йосип. Тут же “главгад” куди більш приземлений і навіть простий: антон кастільо — правитель яри, схожої на кубу країни, і він — диктатор. Так що вбивства беззбройних, комендантські годинники, повсюдні патрулі і розсаджені по клітинам бранці — звичайні явища.

Всі компаньйони в цей раз-тварини і все по-своєму чарівні

Головний герой — покинув військову службу житель яри на ім’я дані рохас, стать якого гравець вибирає на початку проходження. Дані хотів втекти з друзями з країни, але в підсумку змушений колесити по всій країні і шукати прихильників — людей, яким осточертел режим антона. Серед них і молодь, якій не сидиться на місці, і люди похилого віку, які не знають про кояться безчинства, оскільки самі віддалилися від суспільства на неприступну вершину гори.

Головна зміна в far cry 6 пов’язана з манерою подачі історії: тепер тут є повноцінні ролики з видом від третьої особи. У п’ятій частині, де все показувалося з видом з очей, доходило до смішного: вас насильно видирали з відкритого світу і кудись відвозили, щоб показати чергову сюжетну сцену. Тобто гравця повинні були або викрасти, або накачати, або отруїти — головне, щоб камера залишалася на одному місці. Тут же у віртуального оператора значно більше свободи, тому кількість видовищних сцен помітно зросла, а драматичні моменти викликають більше емоцій. І головний герой знову розмовляє!

Цього разу головний герой хоч чимось запам’ятається

Ймовірно, через це тут як ніколи помітні постійні перепади настрою. Основна проблема far cry 6-нерозуміння розробниками того, яку атмосферу вони хочуть відтворити. Можливо, серйозну-тому тут є і неприємні сцени тортур, і загибель сюжетних персонажів, і суворий головний лиходій, що не шкодує нікого. А, можливо, відчайдушну і абсурдну – для цього тут звірі-компаньйони на зразок бойового півня і інші веселі геймплейні елементи.

У плані сюжету гру хитає з боку в бік: ролики красиві, діалоги не хочеться пропускати, кожну сцену з антоном завжди чекаєш, але іноді far cry 6 нібито надмірно серйозна. Настільки, що колишня структура історії ” убий трьох підданих антагоніста, перш ніж до нього доберешся» працює не кращим чином. Цих підданих просто не пам’ятаєш, тому що це звичайні, нічим не примітні вояки (хоча мляві спроби зробити їх цікавими і робляться). У тій же far cry 5 лиходії були “не від світу цього”, тому і епізоди з ними були хороші. Тут же-класичний диктатор і знеособлені помічники класичного диктатора.

Антон непоганий, особливо у фінальних місіях, але навколо себе він зібрав зовсім вже непримітних людей

вічний бойовик

Зате самі місії вийшли відмінними, а головне — дуже різноманітними. Більше не потрібно захоплювати території шляхом руйнування власності лиходіїв, замість цього сюжетна лінія цілком складається з повноцінних завдань з роликами на движку, діалогами по рації та іншими принадами. Тут і погоні, і зачистка корабля під епічну музику, і польоти на самих різних транспортних засобах, і пагони з кімнат-пасток, є навіть бос-вертоліт, який напрочуд непогано вписався.

Карта стала більшою, проте тут так багато можливостей дістатися з однієї точки в іншу, що розмір території ніколи не заважає. Поки не знищите зенітні знаряддя, набирати висоту не вийде, а ось літати близько до землі як і раніше можна. Якщо віддаєте перевагу колесити по ярі, можете в будь-який момент викликати власний автомобіль, попередньо встановивши на нього всякі гармати та інші поліпшення. В крайньому випадку скористайтеся кіньми-місця, де їх дозволяють закликати, зустрічаються на кожному кроці. Парашут і костюм-крило теж отримуєш досить рано — якщо любите добиратися до цілей пішки, стрибати з гір буде вже не так небезпечно.

Відчуй себе диктатором

Арсенал дуже великий — постійно натикаєшся на ящики з гвинтівками, пістолетами-кулеметами, дробовиками, «снайперками», гранатометами і луками. Є звичайні гармати з осередками для модифікацій-встановлюйте за ресурси бажані приціли, глушники і цілевказівники, підвищуйте швидкість перезарядки або шкоди. А є унікальні екземпляри-у них і дизайн особливий, і модифікації вже встановлені заздалегідь (і їх не можна перемикати). З собою дозволяють брати до трьох видів зброї, плюс додаткове начебто звичайного або автоматичного пістолета.

Ще в гру додали супремо — це такий рюкзак, що дозволяє при накопиченні енергії (яка, звичайно, набирається вбивствами) застосовувати своєрідну «ульту». На ділі ж це не зовсім вдала спроба додати в гру ще більше хаосу. Ідея начебто класна, але ефекти від супремо не дуже цікаві: один випускає навколо персонажа отруту, який одурманює ворогів, інший стріляє ракетами — спочатку забавно, але з усіма проблемами куди простіше розбиратися за допомогою звичайних гармат.

Сіяти хаос з повітря весело, але зенітки і ворожі вертольоти можуть все зіпсувати

В результаті корисні тільки воскрешаючий супремо і той, який відзначає ворогів. Від інших толку мало, зате на супремо можна встановити модифікації — не тільки з пасивними бонусами, але і ті, які дають доступ до гаджетів. Липкий емі-заряд, автоматична турель, міни і бомби, метальні ножі — все не перелічити. Хоча ситуацій, в яких мені це знадобилося б, все одно було дуже мало, настільки гнучка настройка інвентарю напевно припаде до душі любителям експериментувати.

⇡# зустрічають по одягу

До релізу у частини аудиторії виникло нерозуміння з приводу того, наскільки живучі в грі противники і як довго в них потрібно стріляти. У far cry 6 у кожної зброї є аж шість типів боєприпасів, які вибираються там же, де всі модифікації. Є стандартні, бронебійні, для незахищених цілей і так далі. З власного досвіду можу сказати, що бронебійні патрони швидко вбивають абсолютно всіх – від влучень в голову (одного, максимум двох, якщо потрапили в шолом) гине кожен противник. Звичайно, якщо цілитися в тулуб, часу витратиш трохи більше, але з влучними хедшотами замислюватися про запас здоров’я опонентів не доведеться.

Ні, це не call of duty

Так що ніщо не заважає far cry 6 залишатися веселим атракціоном, в якому постійно знаходиш собі розваги. Як і в інших великих іграх ubisoft, тут постійно відволікаєшся на побічні забави: гонки, міні-ігри, додаткові завдання, зачистки невеликих аванпостів і захоплення військових об’єктів. Схованки нікуди не поділися, це як і раніше різноманітні локації-загадки з цінними призами. Всюди розкидані ящики зі зброєю або екіпіровкою-одяг дає всілякі бонуси на зразок збільшення здоров’я або швидкості бігу, зниження шкоди від вибухів, зменшення шуму при пересуванні і так далі. Все відображається на персонажі, якого тепер бачиш з-за спини в таборах в спокійні моменти.

З чим у far cry точно ніколи не було проблем, так це з відтворенням атмосфери. Тут це досягається не тільки завдяки барвистому оточенню з плакатами, статуями диктатора та іншими деталями. Перш за все чудовий саундтрек. Колесити по яру під” livin’ la vida loca ” прекрасно, а місцеве радіо ніколи не хочеться відключати, особливо коли головний герой починає підспівувати звучним пісням. Ну і завдяки шостій частині раптово опиняєшся любителем латиноамериканського революційного репу – той випадок, коли, навіть не знаючи мову, відмінно розумієш, яку енергію вкладають виконавці в ці композиції.

Півнячі бої оформлені в стилі файтинга – з вибором бійця, різними прийомами і грою до двох перемог

Всю гру як і раніше можна пройти в кооперативному режимі, тут додали спільні спецоперації-завдання на великих картах з різними рівнями складності. Редактор карт і місій цього разу не завезли. Ще одна забава, яка напевно буде веселіше з напарником, відкривається після завершення сюжету і називається “заколот”: щотижня війська будуть відвойовувати якусь провінцію, а нам належить шукати лідера заколотників шляхом виконанняЗавдання. Протестувати це до релізу не вдалося, але звучить як відмінний привід періодично повертатися в гру.

***

Far cry 6 не назвати ні революцією, ні еволюцією, це просто нова far cry. Але незважаючи на це вона залишається кращим кооперативним шутером від першої особи у відкритому світі — не через те, що конкурентів у неї толком немає, а через кількість і якість тутешніх розваг. Це величезний майданчик, що дає безліч можливостей і для стелса, і для галасливих зачисток територій. Формула себе не зжила і навряд чи зживе в найближчі роки, але в майбутньому все-таки хотілося б бачити більше нововведень.

переваги:

  • сюжет тепер подається через ролики від третьої особи, які помітно освіжають знайому структуру;
  • різноманітні місії постійно пропонують займатися чимось новим;
  • багатий арсенал і гнучка настройка екіпіровки;
  • тонни розваг і парк транспорту, обвішаного гарматами;
  • шикарна музика.

недоліки:

  • лиходії меркнуть на тлі антагоністів з минулих частин серії;
  • недостатньо нововведень, а ті, що є (на зразок супремо), майже не впливають на ігровий процес.

оцінка: 8,0/10