Https://store.steampowered.com/app/877010/beyond_contact

21 вересня в ранньому доступі майданчика steam з’явилася вкрай цікава sci-fi інді-виживалка під назвою beyond contact. У даній статті ми детально вивчимо всі основні особливості та недоліки гри. А почнемо із загальної інформації:

  • є російський переклад-інтерфейс і текст. Озвучка англійська.
  • в якості методу управління гра підтримує клавіатуру + миша і майже всі геймпади. Що найголовніше, в налаштуваннях гри можна вручну вибрати символи використовуваного геймпада якщо він автоматично не визначився.
  • камера в грі ізометрична, але з можливістю обертання навколо персонажа і зміною масштабу.
  • присутній однокористувацький і багатокористувацький режими. На момент написання статті багатокористувацький режим підтримує до 8 гравців за принципом” гарячого ” підключення. Тобто 1 гравець створює сесію, а інші можуть в будь-який час підключатися і відключатися. Присутній інтерфейс для пошуку активних сесій.
  • у грі два режими-кампанія і нескінченний.
  • при запуску нових сесій гравець може пограти з настройками складності і навіть ввести “насіннячко” світу.

Отже, в beyond contact гравцеві належить управляти дівчиною на ім’я куїнн хікс-вона науковий співробітник організації space corp, яка, як я зрозумів, за стандартним сценарієм підпорядковується міжгалактичному альянсу. За сюжетом, цей альянс переслідує вельми благу мету-надати всього життя в галактиці можливість розвиватися і процвітати.

В ході вступного ролика гравцеві розповідають про планету “ketern”, жителі якої знаходяться на межі повного винищення. Щоб запобігти подібному результату, було прийнято рішення мобілізувати всі сили space corp. Однак, як завжди, щось пішло не так, і нашу героїню разом з командою відправляють на допомогу з метою надання підтримки з орбіти. Прибувши до планети, чергові “жертви” дізнаються що з нею щось не так, і, потрапивши під дію сильного магнітного поля, терплять лихо.

Ігровий процес beyond contact поєднує в собі елементи виживання, дослідження місцевості, розвитку і трохи будівництва бази. Далі ми вивчимо кожен елемент окремо, але так як гра знаходиться в стадії раннього доступу, в процесі розробки деякі речі можуть змінитися (на що я дуже сильно сподіваюся).

Виживання

Виживання персонажа на планеті кетерн зав’язано на показниках, за якими вам доведеться уважно стежити протягом всієї гри:

  • здоров’я-віднімається при отриманні шкоди або впливі зовнішніх “загроз”.
  • раціон (їжа) – безперервно витрачається весь час, якщо закінчиться, персонаж починає отримувати шкоди кожну секунду.
  • повітря – як і у випадку з раціоном, безперервно витрачається весь час, але куди швидше.
  • температура – якщо персонаж піддасться екстремально низькій або високій температурі, він отримує шкоди кожну секунду. Причому з цим показником гравець буде стикатися щоночі, коли йому доведеться шукати джерело тепла для персонажа.
  • екстремальне зовнішнє середовище-натільний комбінезон персонажа дозволяє йому перебувати в зонах з екстремальним зовнішнім середовищем, але при тільки до вичерпання енергії захисту. Після цього він почне отримувати шкоди кожну секунду.
  • спорядження-про це поговоримо трохи пізніше.

Цей елемент виконаний досить стандартно, змушуючи в основному постійно шукати їжу і способи відновити повітря. У міру розвитку виживати стає трохи легше, але на мій погляд, розробники трохи перемудрили, і могли б спростити ряд особливостей виживання на певній стадії гри. Інші показники, на мій погляд, виступають більше “обмежувачами”, ніж як-небудь заважають виживанню.

Що стосується цілому, в грі вкрай складно померти (вибачте за тавтологію), якщо не лізти куди вам ще рано. Наприклад, за весь час гри я помер тільки один раз, коли поліз в зону з низькою температурою без будь-якої підготовки, хоча цього можна було спокійно уникнути. Противники взагалі не доставляють проблем через їх, скажімо, не дуже просунутого інтелекту.

Дослідження

Велика частина ігрового процесу beyond contact зав’язана на дослідженні досить великого світу, адже він наповнений різними ресурсами, необхідними для виживання і розвитку. Також в процесі вивчення світу можна наштовхнутися на один з основних квестів гри, які пов’язані з таємницею планети. Якщо я правильно зрозумів, всього присутні 25 квестів, причому доступ до кожного відкривається при виконанні особливих умов, наприклад знайти стародавні руїни.

Розробники розділили світ гри на кілька біомів, що відрізняються між собою:

  • стилістикою і загальною атмосферою-від пишних лісів і млявої пустелі до випаленої землі, де більше немає життя.
  • ресурсами-деякі види ресурсів можна знайти тільки в певному біомі. Деякі зібрані ресурси відновлюються з часом.
  • істотами-флора і фауна у майже кожного біома своя. Як і ресурси, вбиті противники відновлюються з часом.
  • погодою-як не складно зрозуміти, впливає на температуру.
  • особливою екстремальної середовищем-в деяких біомів з-під землі б’є кислота, в мить роз’їдає все, чого торкнеться, інші заповнені радіацією, а по-третє витають суперечки “псування”. Залежно від біома в подібних локаціях ви можете перебувати певну кількість часу до вичерпання запасу енергії, або ж потрібно уважно дивитися куди наступати.
  • сюжетними і особливими об’єктами-вони можуть або не можуть бути присутніми в тому чи іншому біомі.

В цілому, як і в інших проектах, біоми привносять різноманітність в ігровий процес і змушують задуматися перед тим, як лізти куди-небудь за черговими ресурсами або чимось іншим. Надалі світ гри піддається впливу пустотних порталів, які трохи змінюють біоми, привносячи додаткові негативні ефекти, але так як на них трохи зав’язаний сюжет, описувати їх я не стану.

Розвиток, спорядження і база

У процесі збору ресурсів, полювання на тварин або скануванні невідомих раніше об’єктів гравець отримує дані – унікальний ресурс, який використовується в системі древа технологій для розблокування різних інструментів. Спочатку систему розвитку дозволяє розблокувати основний набір стандартних інструментів для виживання, таких як кирка, лопата, мережа для лову тварин, портативна грубка, ручні стрижні для обігріву вночі, базова броня для захисту тіла.

У всіх інструментів, створюваних гравцем присутній ліміт міцності, і як тільки він досягне 0, предмет безповоротно знищується без можливості ремонту. Ліміт міцності у кожного предмета витрачається особливим і часом вкрай дивним чином, що доставляє якийсь дискомфорт. Наприклад, броня, що захищає від шкоди броня, що захищає від впливу зовнішнього середовища ламається при отриманні шкоди, броня, що захищає від холоду ламається при використанні в биомах з низькою температурою або вночі, броня, що зменшує витрату кисню ламається безперервно в процесі використання.

Надалі після вивчення певних технологій відкривається можливість будувати споруди. Вони необхідні для створення просунутих технологій і ряду ресурсів, а також трохи спрощують виживання в недружньому світі. Варто відразу зазначити, що елемент споруди бази в грі досить простенький і вам максимум доведеться занепокоїтися питанням енергії для роботи деяких будівель. Як приклад кілька варіантів споруд:

  • верстак і принтер матерії-необхідні для створення просунутих ресурсів та інструментів.
  • плавильня-дозволяє переробити звичайний ресурс в просунутий.
  • піч-готує їжу.
  • сонячна панель, вітрогенератор-створюють енергію з відповідного ресурсу.
  • геотермальний генератор-створює енергію з випадає з противника ресурсу, вимагає ручної заправки.
  • батарея-накопичує і зберігає енергію.
  • генератор повітря-створює навколо себе хмару повітря, вкрай повільно відновлюючи шкалу повітря персонажа.
  • термолампа-обігрівач, що створює навколо себе зону з приємною температурою.
  • лабораторія-витягує дані з ресурсів.
  • телепорт-дозволяє моментально переміститися до станції телепорту з будь-якої ділянки світу.
  • генератор щита-захищає від метеоритного дощу.

В цілому, підводячи підсумок, beyond contact-це місцями захоплююча sci-fi вижівалка з великою кількістю квестом, прийнятним сюжетом і якоїсь таємницею навколо нього. Швидше за все, я б порекомендував її до покупки на релізі або ж в більш пізній стадії раннього доступу (особливо якщо є з ким пограти в коопе), так як на момент написання статтіЄ кілька негативних моментів (можливо, деякі-всього лише особисті причіпки):

  • відсутня можливість змінити прив’язку кнопок клавіатури. Наприклад, було б зручніше відкривати карту на tab ніж кнопкою m.
  • немає альманаху знань – часом за кілька годин гри забуваєш з кого саме ти вибив той чи інший ресурс.
  • відсутня можливості лагодити спорядження-значиться, в майбутньому люди навчилися літати в космосі, а лагодити спорядження – ні. У випадку зі згаданою особливою бронею могли придумати змінний предмет.
  • малий арсенал зброї, а деякі варіанти взагалі марні. І так, вкрай дивно що в sci-fi грі про майбутнє немає дистанційного зброї.
  • немає можливості пересувати вже встановлені споруди, через що часом ігровий процес затягується, адже при знищенні споруди повертають лише частину ресурсів.