Китайський стартап, що займається розробкою автономних систем водіння, об’єднав зусилля з великим автовиробником jiangling motors (jmc) і службою доставки zto express для масового виробництва і комерціалізації невеликих безпілотних фургонів.

Стартап weride, в який чимало інвестувала nissan, випускає системи автономного водіння для численних типів транспортних засобів. З 2019 року компанія тестує роботаксі на вулицях гуанчжоу — тут знаходиться і її штаб-квартира. Послуги безпілотних таксі вже доступні в деяких районах міста.

Також компанія тестує самокеровані автобуси, звані robobus. Їх випробування і дозволили розробити фургон robovan. За даними глави weride тоні хана (tony han), останнім часом розмивається грань між пасажирським і міським вантажним транспортом. Той і інший представляють машини з автономними системами водіння. Якщо помістити в машину сидіння, вона буде служити роботаксі, при установці вантажного відсіку транспорт можна використовувати для доставки товарів.

Weride планує забезпечити проект розумними системами водіння, jmc займеться виробництвом транспорту, а zto буде використовувати його в своїх логістичних проектах. За даними хана, компанія вибере дві або три локації для тестів і після завершення пілотного проекту robovan можна буде випускати у великих кількостях — планується виробляти «десятки тисяч» машин.

Бізнес-модель стартапу передбачає використання фургонів robovan в операціях логістичної мережі zto замість продажу ліцензій на свої технології. Це дозволить отримувати постійний дохід і зворотний зв’язок для вдосконалення продуктів.

У компанії визнають, що глобальний дефіцит чіпів може вплинути на реалізацію планів у майбутньому, але не позначиться на поточному спільному проекті з jmc і zto. Проблеми можуть виникнути, якщо буде потрібно випустити 10 000 або 50 000 автономних автомобілів, тому належить попрацювати над створенням власного ланцюжка постачальників.