За даними звіту global digital 2021 від hootsuite 20.6% росіян шукають інформацію про нові товари і послуги в мобільних додатках. Тому бізнес, який не використовує цей канал комунікації, програє більш просунутим конкурентам. Мобільний додаток може допомогти підвищити продажі, автоматизувати частину бізнес-процесів, отримати точну статистику і підтримувати діалог з аудиторією. Якщо компанія ще не використовує мобільні технології, саме час задуматися про це.

Для яких проектів підходять мобільні додатки

Як власнику бізнесу зрозуміти, чи підходить мобільний додаток для вирішення його завдань? найпростіше-заглянути в статистику сайту або онлайн-магазину. Якщо користувачі, які заходять з мобільних телефонів, складають більше 10-15% аудиторії-компанії потрібно свій додаток.

Найчастіше мобільні додатки використовують компанії, які працюють в наступних областях:

  • онлайн-магазини;
  • туризм, продаж квитків та бронювання готелів;
  • медицина;
  • освітні проекти;
  • продаж, оренда, ремонт і обслуговування автомобілів;
  • ресторани, кафе, розважальні заклади;
  • салони краси та фітнес-центри;
  • банки і компанії, що надають фінансові послуги.

Це лише приблизний список. До того ж, кількість сфер, де застосовуються мобільні додатки, постійно зростає. Так що компанії, перш за все, потрібно орієнтуватися на власну аудиторію.

Технології розробки мобільного додатку

що потрібно для створення мобільного додатку? перш за все важливо визначитися з технологією розробки. Існує кілька видів технологій, проте найчастіше замовник вибирає між нативними або гібридними додатками.

  • нативні додатки розробляють під конкретну ос. Наприклад, додаток для android пишуть на мовах kotlin або java, а для ios — на swift і objective c. Такі програми відрізняються швидкою роботою і приємним інтерфейсом. Однак їх розробка коштує в два рази дорожче, ніж розробка гібридних рішень.
  • гібридні або кроссплатформенні додатки містять риси нативного і веб-додатків. Для їх розробки використовують фреймворки, засновані на html5 / javascript (react native, ionic). Гібридні додатки працюють на будь-яких платформах, але мають більше обмежень і багів.

Вибір технології залежить від того, чи потрібно вам додаток ios і android або на перший час достатньо однієї ос. У першому випадку варто вибрати нативний варіант. У другому-кроссплатформенний.

Порядок створення мобільного додатку

Перш, ніж приступити до реалізації проекту, потрібно визначитися з бюджетом і вибрати команду для розробки мобільного додатку. Сучасні платформи дозволяють зробити все своїми руками безкоштовно. Однак в результаті вийде додаток з обмеженою функціональністю і шаблонним дизайном. Такий варіант підійде, наприклад для створення тестової версії.

З професійною командою стадії розробки мобільного додатка виглядають так.

В першу чергу потрібно сформулювати завдання, яке буде вирішувати додаток, і написати user story (як виглядає користувач, як він буде заходити в додаток, з якими проблемами може зіткнутися). На цьому ж етапі потрібно провести конкурентний аналіз. Планування можна завершити створенням дорожньої карти від mvp (мінімально життєздатного продукту) до виходу в топ.

На наступному етапі продумується функціонал, від якого залежить внутрішня архітектура мобільного додатку. Також важливо вирішити, як будуть виглядати екрани і які елементи і дані потрібно на них розмістити.

Після цього можна передавати проект в розробку. Спеціаліст продумає архітектуру системи і вибере відповідні інструменти. На етапі backend-розробки фахівець визначається з мовою програмування, створює інтерфейс і вибирає сервер. Від цього буде залежати масштабованість і продуктивність програми. Після цього настає час frontend-розробки, тобто створення тієї частини, яку буде бачити користувач.

Готове рішення тестують qa-фахівці. Після того, як критичні баги усунені, проект перевіряють на фокус групах, проводять бета-тестування і запускають.

Особливості розробки додатків для ios і android

З усіх власників мобільних телефонів більше 70% користуються ос android. Правда, тільки 17% з них роблять покупки через смартфон. У ios відсоток онлайн-покупців вище-23% користувачів.

Так який ос віддати перевагу? давайте порівняємо.

Розробка мобільних додатків для android коштує дорожче, ніж для ios, незважаючи на те, що android-розробники просять за роботу в середньому на 20% менше. Ціна розробки залежить від кількості пристроїв і екранних дозволів, для яких потрібно оптимізувати додаток. А у android їх набагато більше, ніж у ios. З цієї ж причини розробники витратять більше часу на створення програми для android.

Мобільна розробка під ios займає менше часу, так як парк моделей обмежений. Вважається, що аудиторія ios більш платоспроможна і охочіше користується додатками компаній. Однак кількість користувачів ос ios істотно поступається android.

Як видно, у обох ос є плюси і мінуси, так що вибирати потрібно виходячи з профілю компанії, її цілей і фінансових можливостей.

Підводячи підсумки, можна сказати, що найважливіше в розробці мобільного додатку для бізнесу — визначитися з цілями, правильно прописати сценарії поведінки аудиторії, вибрати технологію і знайти команду грамотних розробників.